
Cadillac, Buick i Oldsmobile dodały klimatyzację jako opcję w niektórych swoich modelach w roku 1953. wszystkie te systemy Frigidaire używały oddzielnych komponentów montowanych na silniku i tułowiu. W 1954 roku Ambasador Nash jako pierwszy amerykański samochód w Ameryce wprowadził w roku 1954 w pełni zintegrowany system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, a firma Nash-Kelvinator wykorzystała swoje doświadczenie w dziedzinie chłodnictwa do wprowadzenia pierwszego kompaktowego i niedrogiego, jednojednostkowego systemu ogrzewania i klimatyzacji opcjonalnego dla swoich modeli Nash.
Był to pierwszy system rynku masowego z sterowaniem kreski i sprzęgła elektrycznego. System ten był również kompaktowy i zdatny do użytku dzięki wszystkim jego elementom zainstalowanym pod maską lub w obszarze miski.
W jaki sposób napełnia się klimatyzację samochodową
Łącząc ogrzewanie, chłodzenie i wentylację, nowy system klimatyzacji dla samochodów marki Nash został nazwany „All-Weather Eye”, co było następstwem nazwy handlowej „Weather Eye” („Pogoda oczu”) dla systemu ogrzewania i wentylacji samochodowego firmy Nash, który został po raz pierwszy zastosowany w 1938 roku. Dzięki pojedynczemu sterowaniu termostatycznemu, opcja chłodzenia powietrza w kabinie Nash była „dobrym i wyjątkowo niedrogim” systemem. System dostarczał zimne powietrze dla pasażerów wchodzących przez otwory wentylacyjne montowane na desce rozdzielczej. Ekskluzywnym „niezwykłym postępem” firmy Nash był nie tylko „wyrafinowany” zunifikowany system, ale także jego cena $345, która pokonała wszystkie inne systemy. O klimatyzacji poczytasz w tekście: auto klima.
Po co regularnie napełniać klimatyzację samochodową
Większość konkurencyjnych systemów wykorzystywała oddzielny system grzewczy i sprężarkę montowaną na silniku, napędzaną za pomocą wału korbowego silnika przez pas, z parownikiem w bagażniku samochodu, który dostarczał zimne powietrze przez tylną półkę ładowni i otwory wentylacyjne. W 1954 r. firma General Motors wyposażyła system klimatyzacji montowany z przodu w system Pontiacs z ośmioma prostymi silnikami, który dodał oddzielne sterowanie i rozdział powietrza. Alternatywny, nowatorski projekt opracowany przez firmę Nash „stał się ugruntowaną praktyką i nadal stanowi podstawę nowoczesnych i bardziej wyrafinowanych automatycznych systemów klimatyzacji”.
Klimatyzacja samochodów jest szeroko stosowana od końca XX wieku. Chociaż klimatyzatory zużywają znaczną ilość energii, to jednak opór powietrza w samochodzie z zamkniętymi oknami jest mniejszy niż przy otwartych oknach chłodzących pasażerów. Odbyła się wiele dyskusji na temat wpływu kondensacji powietrza.